PDR POLİTİKAMIZ

PDR POLİTİKAMIZ

25.05.2018 365

Uluslararası Milli İrade Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde gerçekleştirdiğimiz Psikolojik Danışma ve Rehberlik çalışmalarımızla hedefimiz ortaokul ve ortaöğretim döneminde öğrencilerimizin sahip oldukları  potansiyelleri ortaya çıkararak  “kendini gerçekleştirmesi”ne destek olmaktır.

Öğrenci merkezli eğitim anlayışımızın sonucu olarak sunduğumuz rehberlik hizmetlerinde uzmanlarımız  öğrencilerin tüm gelişim alanlarının dengeli bir şekilde gelişmesini hedefler  Psiko- sosyal gelişim, akademik gelişim, fiziksel gelişimi destekleyici faaliyetlerde bulunur. 

 Psiko-sosyal Gelişim ile birlikte öğrencilerimizin : Özgüveni ve olumlu benlik algısını geliştirmeyi,

Yaşam becerilerini artırmayı, Kendini tanıma becerilerini geliştirmeyi, sorun çözme becerisini artırmayı, Karşısındakini anlama becerilerini geliştirmeyi, sorumuluklarını yerine getirmeyi, duygusal okur yazarlığı, Kendini ifade edebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktayız.

Akademik Gelişim Alanı ile de :Öğrenicinin akademik başarısını, kapasitesi ile doğru orantılı olarak en üst düzeyde geliştirme, içsel motivasyon kazandırma, entelektüel ilgiyi canlı tutmayı amaçlamaktayız. Akademik gelişime paralel olarak öğrecileri bir üst eğitim kurumuna hazırlarken öğrencilerin  yetenek ilgi ve yönelimlerine karşı farkındalıklarını artırarak kariyerlerine yön vermelerini, ulaşılabilir ve tutarlı hedeflerle geleceklerini planlamarı noktasında rehberlik çalışmaları yapılmaktadır.

Vizyonumuz :

Yaşından beklenen sorumlulukları üstlenebilen, kendisiyle ve diğer insanlarla barışık olan , sorun çözme becerileriyle donanmış,duygu ve düşüncelerini, yerinde ve zamanında, etkili bir biçimde ifade edebilen, İlgi ve yeteneklerinin farkında olan , gelişmeye ve öğrenmeye açık, mutlu ve sağlıklı bireyler yetiştirmektir. 

PDR Uygulamalarımız

Öğrenci Tanıma

Veli Ziyaretleri ve Veliyi Tanıma

Oryantasyon ( Okula, Arkadaşlara, Bulunduğu Yaşa)

Gelişim İzleme

Sınav Danışmanlığı

Kariyer Planlaması

Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri Projesi

Öğrenci Kişilk Geliştirme Faaliyetleri